Вітаю всіх любителів саморобок і тих, хто просто заглянув на сайт в пошуках цікавих ідей, які можна взяти на замітку. Сьогодні пропоную вашій увазі докладний майстер клас з відновлення старого радянського насоса. Дана стаття буде корисна тим, хто любить повозиться раритетними речами або інструментами. Все почалося з того, що автору даної ідеї потрапив в руки насос ще радянських часів, але в дуже жалюгідному стані і він вирішив його повністю відновити, так би мовити, дати йому нове життя. І це не дивно, адже те, що робилося в далекі радянські часи, робилося якісно і на совість. Загалом, якщо ідея вас зацікавив, ласкаво прошу, читайте статтю, дивіться відео і беріть досвід автора на озброєння. Якщо ж ви не ставитеся до любителів возиться і щось реставрувати (відновлювати), то просто подивіться відео, процес цікавий, може, щось ви візьмете на замітку, хіба мало, а раптом стане в нагоді.

Матеріали:

* старий насос,* відрізок деревини (для нової ручки),* відрізок шкіри,* засіб для видалення фарби,* засіб для видалення іржі,* епоксидна смола,* розчинник,* лляне масло, гумовий шланг,* металеві хомути,* автомобільна шпаклівка,* універсальна акрилова грунтовка,

Інструменти:

* лещата,* ріжкові ключі,* викрутки,* шліфувальний верстат,* токарний верстат (не обов’язково),* надфіля і напилки,* мітчики і плашки.

Крок 1.

Ось такий пошарпаний життям насос дістався автору. Насамперед розбирає його на складові, попутно оглядаючи їх стан. Спочатку відкручує заглушку і витягує з корпусу ручок зі штоком, який всередині розвалився. Потім викручує штуцер для шланга. Після повністю розбирає ручку. Свердлить місце установки шплінта, потім, затиснувши шток в лещатах акуратно знімає ручку.

Крок 2.

І так, насос повністю розібраний. Кожну деталь як слід промиває під проточною водою. Корпус вимиває зовні і всередині. Потім на корпус і всі металеві деталі автор наносить спочатку засіб для видалення фарби. Після всі деталі і корпус заливає засобом для видалення іржі і залишає на деякий час (зазвичай вказано на упаковці). У підсумку ось, що вийшло.

Крок 3.

Далі оглядає шток, поверхня занадто пошкоджена іржею, залишилися канавки, до того ж, помістивши шток в заглушку, виходить занадто великий зазор, це може позначитися при роботі насоса. Тому автор виточує новий шток на токарному верстаті і з двох сторін нарізає різьблення.

Крок 4.

Доходить справа до різьблення. Як бачимо, вона теж виглядає не дуже. Тому виточує нові шайби (можна підібрати готові). Потім шліфує їх, для цього кожну фіксує на бруску за допомогою двостороннього скотча і обробляє наждачкою. Після шліфування нові шайби полірує.

Крок 5.

Пружинки так само замінив. Нові виготовив зі сталевого дроту потрібного відповідного діаметру. Потім загартував їх, і так само як і шайби, відполірував.

Крок 6.

Поступово переходить до ручки. Щоб після реставрації закріпити її на новому штоку, автор вирішує встановити в отвір потаємну гайку. Для цього він збільшує діаметр отвору в ручці, затиснувши її в лещатах і скориставшись дрилем. Після в підготовлений отвір вкручує гайку.

Крок 7.

На цьому етапі він обробив місце навколо гайки і саму ручку сумішшю епоксидної смоли з тирсою (дрібними). Дочекався, поки вона висохне і затвердіє. Потім затиснув ручку в патроні токарного верстата і обробив її.

Після токарної обробки наніс на ручку спочатку розчинник, а потім покрив лляною олією. Так само на цьому етапі виточив з обрізка деревини (на токарному верстаті) ще одну ручку, на випадок, якщо «рідна» зламається. Її автор так само покрив лляною олією.

Потім встановив на ручку втулку, по отвору в ній просвердлив отвір в деревині і нарізав в ній різьблення під шток.

Крок 8.

На цьому етапі вирішив трохи вдосконалити корпус, а точніше, його нижню частину. Майданчик для ніг він вирішив доповнити рифленими накладками. В принципі це не обов’язково. Просто процес виготовлення накладок складний і вимагає спеціального обладнання. Для цього автор обвів підошву насоса на аркуші паперу формату а 4. Потім відсканував його, на комп’ютері змоделював накладки і йому їх виготовили під замовлення.

Крок 9.

Тут ми бачимо, як автор виправив заглушку. Спочатку надфілем пройшовся по насічках. Потім відполірував заглушку і проявив маркером напис на ній.

Крок 10.

Гайку, якою затискався поршень на штоку (від нього нічого не залишилося) автор так ха замінив на нову, ковпачкову.

Крок 11.

Як я вже говорив, від поршня нічого не залишилося. Так що автор виготовив новий. Для цього він використовував відріз шкіри. Просочив його якоюсь горючою рідиною. Потім підібрав оправу, що складається з втулки і заглушки. На втулку поклав шкіру і встановив заглушку, краї шкіри підпалив. Потім витягнув вийшла деталь і обрізав зайве. Всередину поклав шайбу і по отвору в ній зробив мітку. Потім пробив отвір в новому поршні.

Крок 12.

На цьому етапі відновив штуцер (можна підібрати новий), підготував шланг, а на штуцер підібрав нове кільце ущільнювача.

Крок 13.

На цьому етапі підправив підошву корпусу. Вона придбала трохи вигнуту форму, через це насос буде не стійкий. Тому автор вирівняв підошву і обробив напилком зовнішню кромку.

Крок 14.

Дійшла черга і до втулки на ручку. Вона має два отвори під шток і під шплінт. Отвір під шток автор обробив надфілем, а отвір під шплінт запаяв, воно більше не знадобиться. Зльоти пайки прибрав гравером і шліфуванням.

Крок 15.

На цьому етапі знову повертається до корпусу. Його він спочатку відспівував. Потім повністю покрив автомобільною шпаклівкою і залишив на 24 години. Потім надлишки шпаклівки видалив шліф машинкою і покрив корпус універсальної акрилової ґрунтовкою. Після грунтовки автор пофарбував корпус і втулку аерозольною фарбою з балончика.

Крок 16.

Всі деталі готові, можна приступати до процесу складання. Спочатку, за допомогою шаблону автор закріпив накладки. За шаблоном поставив мітки, по ним просвердлив отвори і через них закріпив накладки на підошві за допомогою болтиків і гайок так, як показано на фото.

Потім вкрутив штуцер і під’єднав до нього шланг, зафіксував його хомутом. З іншого боку встановив другий штуцер, який кріпитися на ніпель.

Потім автор закріпив на штоку ручку, нанизав на нього пружинку, потім заглушку корпусу, потім знову пружинку, в кінці зафіксував поршень, затиснувши його шайбами і гайкою. Готову деталь помістив в корпус і закріпив заглушкою.

Ось власне і все, насос готовий, ось так він виглядає тепер і відмінно працює, це автор демонструє на накачуванні коліс велосипеда.

На цьому у мене все, всім спасибі за увагу, удачі і до нових зустрічей в гостях у самодєлкіна!!!!!джерело (source)