Юний пілот виготовив тренувальну модель літака. Для більшої безпеки польотів, гвинтомоторна група встановлена ззаду між балок хвостового оперення. Але батарею і регулятор доводиться розміщувати в носовій частині фюзеляжу, для коригування центру ваги. Потрібні довгі дроти від мотора в носову частину до регулятора і акумулятора. Поки з пайкою у нас напряженка. Вирішив створити наочний урок з поясненнями.

Пошарившись по кутах і засіках модельки, знайшов непотрібний кабель живлення від комп’ютера. Штепсельна вилка була відсутня, очевидно її поставили на іншу модель.

І так процес пішов.пошукав в коробочці з проводульками та іншими необхідними матеріалами.

Для початку знімаю зовнішню обплетення з кабелі і розбираю все по частинах.

Відрізаю потрібну довжину радянськими шматочками. Випадково виявив їх в мотлоху, оскільки були з дефектом. Нормально не змикалися губки. Шкода стало залізячку, провозившись приблизно годину з наждаком виправив “прикус”. Тепер провід 03 перекушують з приємним клацанням.

Залишки зовнішнього покриття викидаю в бак. Там ще валяються непотрібні залишки клавіатури. Розібрав для ще однієї саморобки, розповім як-небудь потім.

Для зачистки проводів є досить непогане пристосування, куплене в фікс прайс за смішні гроші. Користуюся вже другий рік. Підбираю діаметр проводу, стискаю губки і провертаю навколо. Знімаю шматочок ізоляції.

Неприємний сюрприз однак. Проводульки всередині тонкуваті будуть. Їх перетину звичайно вистачить для невеликого моторчика на 20а напруги. Але потрібно думати на перспективу. Може доведеться використовувати ці подовжувачі в іншому літачку з більш потужним мотором і іншими амперами. Доведеться скрутити по дві проводульки разом.

Відрізаю ще по шматочку дроту і скручую по парно.

Все готово до паяльних робіт.рада в тему.завжди використовую в паяльній станції губку з водою. Є на те парочка причин. По перших за допомогою пари очищається жало паяльника. Іноді потрібно трохи знизити температуру жала. Зрозуміло, що “фірмова” губка вже давно вийшла з ладу. Пошукав в господарських магазинах замінник. Губка не повинна плавитися від температури.знайшов такий варіант.

Розрізаю губку за розміром на підставці. Вона повинна з натугою входити в розмір. Відрізаю не потрібне.

Встановлюю на місце і просочую водою. Все готово можна паяти.

Напис на підставці спеціально для юних пілотів.

Підбираю контакти потрібного розміру з пакетика. Замовляв їх на алі.ссилочка будь ласка.

10 пар, штекерні конектори типу “банан” із золотим покриттям, 3,0 з термоусаджуваною трубкою 20 см

І так все готово.

Встановлюю температуру з легким перегрівом.

Скручую дроти по парно і залуживаю кінці. Обрізаю під потрібний розмір.

Контакти встановлюю в кондуктор, при пайку буду застосовувати досить товстий припій.

Процес відбувається так, грею паяльником роз’єм, потім підношу припій і заповнюю рідким отвір в штекері. Не віднімаючи жала вводжу в розплавлений припій залужений провід. Позиціоную його вертикально і чекаю охолодження олова.

Припаяно, потрібно закрити кінчики термоусадкою.

Осаджую за допомогою паяльного фена.

Подовжувачі готові можна встановлювати на модель.

Підключаю дроти до контактів мотора.

Потім все простягаю в носову частину фюзеляжу.

Модель готова до польоту.