Фото автора

Пам’ятайте шедевральну сцену з фільму дмб:

— бачиш ховраха?

– і я не бачу. А він є!

Теж саме і з посудом.

Ну не може такого бути щоб в одному магазині типу «стрічки» або «метро» скляна тарілка коштувала, припустимо 200 рублів, а в «світлофорі», «фікспрайс» або «галамарті» вона ж лежала за 39 рублів. Але ж йдеш по струнких рядах копійчаних товарів, заходиш у відділ з посудом… І ось ті ннна-лежить саме по 39 рублів. Хоча буквально вчора в “стрічці” її бачив за ціною в 5 разів дорожче!

Як так?

Але ж різниця є і не тільки в ціні. Проста людина, яка не сильно розбирається в посуді її, як правило, не помічає. Ну, що ж, доведеться не тільки розповісти, але і показати.

Фото автора

Кожен виробник до нового року та різдва клепає великий запас сезонних колекцій посуду. За 30 днів до свят на цей посуд робиться найбільша націнка.

Ближче до 30-х чисел, коли на маркетологів нападає великий ахтунг і вони розуміють, що план продажів не виконаний, починаються «червоні цінники».

І перед самим нг скляна посудина з 240 рублів може подешевшати до 160. Після свят ще пару тижнів, щоб звільнити склади, цінник зі 160 знижується до 130 або навіть 99.

Фото автора

Після цього постає питання: куди подіти те, що не продали. Повертають виробнику за договором. А той здає її в магазини дискаунтери – » світлофорі«,» фікспрайсі «або»галамарті”.

Тому на початку лютого цю ж посуд можна взяти по 40-70 рублів (що старий єврей, що сидить в мені, частенько і робить). Нічого страшного з нею не трапиться — полежить вдома на полиці, не проломить.

І вона буде відмінної якості! швидше за все… Але про це нижче.

Фото автора

2. Колекція. всі виробники скла (тарілок, келихів, склянок і т.д.) намагаються виробляти не поодинокі товари, а серії, або, як їх називають, колекції. Часто ці колекції співвідносяться з кольором або формою. Наприклад, кажуть: в цьому році модний фіолетовий колір, або сірий, в моді ромбики, квадратики. Ну ви зрозуміли.

Наймодніші квадратики і фіолетові трикутники в першу чергу потрапляють в найдорожчі магазини. Саме тому» модна ” тарілка там коштує по 200-240 рублів і вище.

Але, як тільки змінюється модний колір і форма, виробники намагаються звільнити склади і скидають «застарілі» серії в дешеві магазини.

І вона, знову ж таки, буде відмінної якості! швидше за все… Але про це нижче.

Фото автора

3. Упаковка. не секрет, що упаковка для виробника встає в копієчку. Адже її потрібно не тільки купити, але і привезти, розвантажити, розкидати по цехах, упакувати, перевантажити… Загалом овер до чортиків операцій, а це все капітально збільшує собівартість.

Саме тому в «світлофорі», «фікспрайсі» або «галамарті» скляний посуд того ж самого люмінарк-аркопал продається, як правило розсипом, тобто перекладена листочками паперу.

Або просто єдиною стопкою: не випендрюйся, клади в кошик і йди до каси, бач який вибагливий!

Зате в “стрічці» і “метро” вона ж стоїть в красивих коробочках і найчастіше наборами (див.п. 2).

Фото автора

4. Якість. і тут ми плааавненько так приходимо до найголовнішого пункту, про який простому покупцеві ніхто ніколи не скаже:

Чи є відмінності в якості?

Не повірите … Є!

Справа в тому, що скло — дуже примхлива річ. На виробництві великих компаній, що поважають себе, є чітка система визначення шлюбу. Весь посуд прямо на конвеєрі оцінюється і розподіляється по 3-м класам:

1. Хороша якість;

2. Задовільна якість;

3. Незадовільна якість.

Посуд з першої категорії йде в набори, колекції і продається в нормальних і дорогих магазинах. Видимих дефектів ній немає.

Фото автора

Посуд з другої категорії має невеликі вкраплення, вм’ятини, незадуті пальником» пуповини”, провали від бульбашок, які з’явилися під час гнуття (молірування) тарілки, непрокраси, зрушення малюнка (деколі) при запіканні або розбіжність за кольором з еталоном.

Фото автора

Такий дефект побачити можна, але він або на зворотному боці або просто занадто малий. Саме такий посуд віддають в дешеві магазини, які тиснуть на виробника заради зниження ціни у що б то не стало.

Третя категорія-посуд йде на бій і переплавку. Вона нікому не цікава, ну якщо тільки йогам постояти на колінах.

Фото автора

Тому, якщо ви побачите в»світлофорі», «фікспрайсі» або «галамарті» скляний посуд в коробках-наборах, то, як правило, це цілком собі нормальний набір, який просто не зовсім феншуйний для кращих будинків лондона і парижа.

Фото автора

Тобто він трохи застарів.

Але за якістю він буде норм.

Але посуд, яку продають окремо, стопкою на полиці, потрібно обов’язково перевіряти на просвіт-тріщин в ній не буде, але вм’ятинки, непрокраси, цятки та інші прэсти злегка задовільної якості там можуть бути. Не скрізь і не завжди, але трапляються з помітним постійністю.

Автор