Всім привіт, вирішив зробити собі сушарку для заднього скла. На ньому постійно утворюється запотівання, що погіршує видимість, а це вікно у мене основне для огляду того, що діється ззаду. Причому запотівання бувають не тільки взимку, але навіть влітку, коли йде дощ. Саморобка являє собою свого роду фен, який працює від бортової мережі. Теплова потужність саморобки становить близько 100вт, цього достатньо, щоб підняти температуру з 0 до +15с. Зібрано все просто з доступних матеріалів, якщо саморобка вас зацікавила, пропоную вивчити її більш детально!

Список матеріалів та інструментів, які я використовував:

список матеріалів: – моторчик від фена з пропелером (мій на 18в); – спіраль від старої плитки;- дві однакові банки (консервні або з під масла, як у мене); – надійні дроти на струм не менше 12а; – керамічні ізолятори.

список інструментів: – паяльник (кислота і припій);- фарба (в балончику, не жаростійка); – болгарка;- дриль;- наждачка; – епоксидний клей або холодне зварювання.

Процес виготовлення саморобки:

крок перший. Підготовка матеріалів моторчик я взяв від фена, він у мене на 18в, тобто при 12-14в він працює в цілком щадному режимі. Спочатку я думав, що його потужність завелика, але в підсумку повітряний потік виявився цілком підходящий, а шумить він і не так сильно. Втулки були зовні змащені 158-ий, моторчик перестав верещати.

Далі підготуємо нагрівальні елементи, у мене це шматки спіралей від плитки. Довжину я підбирав методом “тику”, поступово зменшуючи довжину так, щоб спіралі світилися яскраво-червоним. В результаті одна спіраль споживає близько 5а.при обдуванні спіралі світяться ледве помітно, можна зробити яскравіше, але при зупинці мотора вони відразу перегорять.

крок другий. Установка мотора в дні металевого бутылька намітив і просвердлив отвори. А далі прорізав вікна болгаркою, дрилем і фінально круглим напилком. В результаті залишилося прикрутити моторчик гвинтиками. Попередньо припаюємо до мотору дроти і виводимо через отвори в потрібному місці. Можна включити і подивитися, чи ніде не чіпляє крильчатка. Зазори я поставив великі, так що проблем тут виникнути не повинно.

крок третій. Установка спіралей свердлимо отвори в банку, з одного боку я накрутив спіралі на заклепки, в результаті тут підключення йде на корпус саморобки. З іншого боку встановлені керамічні ізолятори, вони вклеєні на епоксидний клей. До речі, клей на фото дуже зручний, мішається 1 до 1, схоплюється через хвилин 5, застигає в камінь, дуже міцний.

Коли смола затверділа, виводимо кінці спіралей і припаюємо до шматка дроту за допомогою кислоти. Пайка забезпечить хороший контакт і спіраль тут не буде отгорать. На завершення, щоб все зміцнити, знову промазав всі важливі ділянки епоксидним клеєм. Нагрівання в області контакту спіралі з проводом мінімальний, так що проблем тут не виникне.

крок четвертий. Задня і передня частина передню частину банки припаюємо на місце, тут знадобиться паяльна кислота. А для задньої частини відрізаємо дно від ще однієї банки і свердлимо отвори. Як підсумок, отримуємо захисний щиток для вентилятора. Припаюємо щиток на місце.на завершення всі місця пайки чистимо мочалкою з содою, інакше тут буде відбуватися іржавіння.

крок п’ятий. Підключення та фарбування підключаємо дроти від мотора і спіралей, потрібні місця зміцнюємо епоксидним клеєм. На завершення саморобку можна задути фарбою з балончика, так пристосування не буде іржавіти, та й виглядає цікавіше. Фарбу я використовував звичайну, не жаростійку, так як особливо сильного нагріву тут немає.

крок шостий. Кріплення і випробування за допомогою заклепок прикріплюємо пластини, за допомогою яких саморобку можна закріпити під заднім склом.ось і все, можна випробувати, дме саморобка відмінно, на виході повітря відчутно теплий. Двох спіральок вистачає щоб у вуличних умовах при температурі близько нуля отримати +15. Якщо вам треба більше, спіральок можна поставити більше, все залежить від навантаження на бортову мережу.

Само собою, не забуваємо поставити запобіжник на 15а, а також використовуємо проводку, яка витримає такий струм і не буде втрачати по шляху проходження теплоту. Вмикач також використовуємо надійний.тепер натисканням на кнопку можна за пару хвилин просушити заднє вікно. Оскільки салон опалює основна піч, то в салоні буде вже явно не 0 градусів, так що приспособа на виході буде давати близько +30с, а то і більше. На цьому саморобка готова, не кидайте пристосування в машині без нагляду, а також не включайте на тривалий час з непрацюючим мотором, так як посадити акб. Удачі і творчих натхнень, якщо вирішите повторити подібне!