Доброго дня, шановний читач блогу, безпека перш за все – це одне з основних правил при будівельних, а також будь-яких інших потенційно небезпечних роботах. Крім захисних одягу, рукавичок, масок та іншого, особливо виділяється, в прямому сенсі, будівельна каска.

Найчастіше вона яскравих кольорів – білого, жовтого, помаранчевого, блакитного або червоного; кольору також несуть в собі певне значення. Білі каски зазвичай надягають на себе люди керівних посад, начальники дільниць або цехів (поширене не тільки в будівництві, наприклад, на небезпечному виробництві); також в білій касці можуть бути інспектора охорони праці або працівники служб техніки безпеки.


Червоний колір, найпоширеніший, і носять їх інженери, виконроби, головні механіки, енергетики, також різні майстри. Помаранчеві і жовті одягають каски робітники та люди з обслуговуючого персоналу. Коричневі, блакитні каски – гірники, рятувальники відповідно. Яскраві кольори використовуються не тільки для краси, але і для спрощення пошуків під завалами внаслідок аварії або надзвичайної ситуації.

Ще якихось 20-30 років тому каски були зовсім іншими, ніж зараз; застосування їх було направлено на захист від падаючих будматеріалів або супутніх інструментів. Переважна більшість сучасних касок сертифікуються, проходять лабораторні випробування, різні перевірки на міцність тощо; на такі каски наклеюється відповідне маркування, що знаходиться на внутрішній стороні козирка.

Якщо такого маркування немає, то перш ніж купувати, варто подумати, чи варто того особиста безпека безпека, робочих, нехай навіть якщо і будуть заощаджені кошти. Від будівельних касок 20-річної давності сучасні каски відрізняються, крім високого ступеня захисту, ще й зручністю (в деяких касках передбачена регульована система вентиляції); в перших будівельних касках не було ременів для закріплення на голові, важкі навантаження каска не витримувала, і робітникам доводилося застосовувати важкі шоломи, що значно знижувало швидкість роботи.

Значно покращився як зовнішній, внутрішній склад каски; тепер це не просто шматок пластмаси на голові, а армований полікарбонат, більш міцна пластмаса, поліетилен або поліефір. З-за втрати міцності за деякий проміжок часу (в середньому 2-3 роки), кожні три роки або п’ять років, якщо вона зарубіжного виробництва) каски обов’язково потрібно міняти; ремонтувати її не можна, у разі будь-якого пошкодження обов’язково замінити.

Будівельна каска історія

Історія касок, які послужили прототипом будівельним шоломах, почалася в 19 столітті. Називатися касками вони стали від латинського слова, яке означало металевий шолом.

Переважно в ті роки їх застосування було направлено для захисту від артилерії, мечів, та інших видів зброї; ще вони були незмінним атрибутом на різного роду парадах і військових заходах. На початку двадцятого століття з’явилися схожі на сучасні будівельні каски; вони були алюмінієвими, але скоро від них відмовилися через те, що алюміній добрий провідник струму, далі був етап виробництва касок з скловолокна, потім в 1970-х відбувся перехід до поки що неизменяемому поліетиленовому пластику, що відповідає всім індустріальним стандартам.
У сучасному світі роль касок широка – починаючи від цивільного будівництва і закінчуючи службою військовим. І хоча не від усього каска врятує, захистити від фатальних ударів або випадкової кулі вона зможе, і людству прослужить ще не один десяток років. А враховуючи швидкість розвитку технологій, віха розвитку каски від примітивного алюмінію аж до поліетиленового пластика ще не кінець.

Є що доповнити по темі будівельна каска, буду радий вашим коментарям.

З повагою, Олег Клышко