Доброго дня, шановний читач блогу, літо 2016 рік у розпалі, більшість населення нашої країни відпочивають у відпустці. Будівельникам навпаки відпочивати ніколи, треба будувати поки погода дозволяє. Тільки у вихідні є можливість з’їздити куди-небудь.

У мене це «куди-небудь», в минулі вихідні, виявилося рибалка в Самарській області селище назву подвалє. Назва селища цікаве, чи не правда?

Спочатку невелика новина, в минулому році на блозі проводився конкурс «Як я відпочила влітку» в цьому році він знову стартує з 15 липня 2016г. Конкурс триватиме до кінця літа, так що робіть фотографії, знімайте відео, думайте, що розповісти читачам блогу про те, що особливого було у вашому відпустці.

Про умови участі у конкурсі читайте тут, грошовий призовий фонд складе 2100 рублів.

• місце 1000 рублів
  • місце 700 рублів
  • місце 400 рублів.
  • Буду радий, якщо приєднуватися спонсори, умови участі та розміщення вашої реклами можемо обговорити, якщо хто зацікавився, пишіть мені через форму зворотного зв’язку.

Як я з’їздив на рибалку

Найголовніше для мене подія в цій рибалці, я перший раз витягнув коропа вагою 400-600 грам, за розміром 25-35 сантиметрів. Я не рибалка і всі мої пригоди на риболовлю зводилися до того, що я кілька годин тупо стояв з вудкою і якщо щастило, то витягав не великих пічкурів. Під час таких «рибалок» я завжди мріяв зловити рибу розміром хоча б з долоню, нарешті моя мрія збулася.

На рибалку мені запропонував поїхати Гена, він працює машиністом екскаватора. Більшу частину своєї трудової діяльності провів на суднах, займалися риболовлею в промислових масштабах. Розповідає, що бувала і до тонни риби за одну зміну витягали. Він з міста Шахти, Ростовська область і часто виїжджає на річку Дон порибалити. Можна сказати про рибалку він знає все.

Пропозиція поїхати було серед тижня, в п’ятницю після роботи на збори у нас пішло менше години, Гена за нами заїхав і ми вирушили, як виявилося в далекий шлях. На моє запитання, куди ми їдемо? Відповідь мене здивувала за 70 км. від міста Сизрані.

Сизрань стоїть на 5 річках, я думав, виїдемо недалеко за місто, залишаємо вудки, посидимо біля багаття вночі. Виявилося, що Гені хтось з місцевих розповів про село назву подвалє в Шигонскм районі, де риба ледве чи не сама викидається на берег, щоб її рибалки забрали.

Гена розраховував зловити не менше 20 кг., мої плани ви знаєте витягнути хоча б одну середньою рибу на вудку. Поїхали троєм, до речі третій мій син Стас, який вирішив попрацювати влітку на будівництві, забіжу не багато вперед, йому ця поїздка дуже сподобалася.

Вбили в навігатор село назву подвалє, виявилося у нас в країні це неповторне назва населеного пункту, буває, що водиш назва міста, а їх виявляється кілька. Наприклад, місто Губкін є у Бєлгородській області і десь на півночі здається в Красноярському краї.

За старою традицією блогу не багато історії тих місць, в яких я буваю, село назву подвалє його історія починається приблизно з 1683 року.

Існуючу назву, як можна думати, пов’язано з назвою місцевості, де розташовується селище, над якою з півночі нависає гірська гряда (вал) Приволзької височини.

Слово «назву подвалє» використовується також в морській термінології та русловедении для позначення частини наносних відкладень в районі перекату річки. Назву подвалє — найбільш важке місце при проведенні суден через перекат. На фарватері, (судноплавному ходу) після проходження подвалья виникає зона спокійного плину. Від Подвалья до «Руської Бектяжки» посеред Волги знаходився острів з луками і сіножатями. Закінчення острова і значне розширення русла Волги якраз навпроти села і могло бути «подвальем» з морської термінології. Також можливе утворення від прозивного іменника назву подвалє, що існувала в російських говорах у значеннях «яр із зруйнованими краями» і «крутий скат, обрив підводного піщаної гряди».

Колись у цьому будинку була їдальня

Приблизно через годину ми добралися до села і далі не знаємо, куди їхати Куйбишевське водосховище (Жигулівське море) видно з дороги, але де це місце, про яке Гені “наспівали”, він не знає. Питаю його як ти дізнавався куди їхати, я каже, запам’ятав тільки назву подвалє, а далі не став вникати, як добиратися до річки.

Запитали у місцевих, де у вас рибалять, показали дорогу за селом, сказали, що там є заплаву, начебто рибалки часто туди ходять. Знайшли цю заводь мене краєвид трохи засмутив, в магазині, коли купували прикормку продавець запитав, куди ми їдемо і розповів, що там насправді відмінна риболовля Волга впадає в Жигулівське море, круті береги з глибиною до 3 метрів і можна спокійно на вудку ловити коропів, товстолобиків. Як виявилося потім, ми приїхали на Подвальский затоку.

На цій заплаві насправді були рибалки, які, так само як і ми приїхали на риболовлю з ночівлею. Почали спілкуватися дізнаватися, як ловитися, виявилося, що такої риболовлі, як Гені розповіли тут немає і де таке місце, ніхто не знає. Один хлопець здивувався, як і я, коли дізнався, що ми з Сизрані приїхали сюди рибалити.

Приїхали на місце нашої риболовлі, де о 9 годині, поки не сильно стемніло, почали відразу снасті розбирати і закидати вудки. Після того як закинули, пішли шукати дрова. Навколо цього озера поле і дрова виявилося, не просто було знайти. Я хотів вночі посидіти біля великого багаття, але добре знайшли хоч на не великий і вийшло за кип’ятити чай, посмажити сардельки. У перший день нашої риболовлі, ми нічого не зловили.

Варимо уху

Я спав на вулиці, прокинувся в 4 ранку від вітру і не великого дощу, подумав, супер погода нам все зіпсує, якщо сильний дощ піде треба буде швидко збиратися і їхати. Але дощ трохи покапал, хмари розсіялися і протягом дня була сонячна погода.

Прокинувшись, першим ділом я вирішив перевірити вудки, витягаю, відчуваю, на гачку, що то є. Витягаю короп, той самий, про який я мріяв на всіх своїх «рибалках», чесно дуже зрадів. Стас, до цього моменту, прокинувся, побачив мій найбільший успіх в риболовлі, порадів першої спійманої риби.

Протягом ранку ми зловили кілограмів 5-6 карпов. Гена по своєму південному рецептом, наварив юшки, яка нам дуже сподобалася. Мені зі Стасом ця рибалка сподобалась, Гена був розчарований, не справдився його план на 20 кілограмів риби.