Доброго дня, шановний читач блогу, сьогодні завершується конкурс «Як я відпочив(а) влітку 2». Якщо ви думали взяти участь, але забули, ще є час надіслати розповідь і отримати приз за нього так як в конкурсі всього 2 учасника (1 учасниця Оксана розповіла нам про Алтай) і приз за третє місце ще можна отримати. Зустрічайте розповідь Христини Козулиной про відпочинок у Гагрі Абхазія.

Як ми відпочивали в Абхазії цього літа

Добрий день шановні читачі блогу. Хочу розповісти про своєму черговому відпочинок в Абхазії в цьому році.

Трохи передісторії: перший раз наша сім’я поїхала в Гагру(курортне місто Абхазії) в 2012 році. Ця країна зачарувала нас своїми мальовничими місцями та лазурним морем. І навіть відстань у 1800 км за маршрутом Сизрань-Гагра не зупиняє нас відвідувати цю країну знову і знову!

У середині липня наша сім’я в черговий раз зібрала валізи і відправилася в довгий шлях. Поїхали ми на своєму автомобілі, так як це набагато цікавіше і економічніше , ніж на поїзді. Шлях виявився дуже довгим і зайняв більше доби. І ось, нарешті, втомлені , але щасливі ми прибули на місце призначення. Так як ми не перший рік в Абхазії, ми зупиняємося завжди в одному і тому ж гостьовому будинку у самих гостинних господарів, з якими добре подружилися і спілкуємося з моменту першої поїздки 2012 року. Відпочивши з дороги, і зібравшись силами, ми почали свій сприятливий відпочинок.

Особливе місце в оповіданні хочеться приділити неймовірно пахучою природі Абхазії.

Природа Абхазії велична і різноманітна. Її унікальність – в дивовижному і гармонійному поєднанні Кавказьких гір і Чорноморського узбережжя. Протягом всієї півсотні кілометрів від берега Чорного моря до Головного Кавказького хребта можна простежити всі кліматичні зони – від вологих субтропіків до вічних снігів і льодовиків. Одним з представників флори є велика різноманітність різних видів пальм, так само евкаліпт , сандалове дерево, бамбукові гаї , лаврові кущі і кипарисові алеї. Вся рослинність цих субтропіків створює насичений, пряний повітря, який «п’янить своїм ароматом.

Заворожливий вид курортному місту Абхазії надає Головний Кавказький Хребет. Щоранку гори знаходяться в білій імлі. Вершини гір знаходяться набагато вище хмар. Головний хребет Великого Кавказу на північно-західному кордоні Абхазії, біля витоків річки Ауадхара, піднімається до висоти 2500 м над рівнем моря, на східному кордоні країни висота хребтів становить вже 3500-4000 м. Найвищою точкою є гора Домбай-Ульген – 4048 м над рівнем моря. Навіть у літній час вершини цих гір покриті снігом, який за літній сезон не встигає розтанути. В горах проводять безліч екскурсій. Возять на гірські річки, показують альпійські луки, а так само влаштовують кінні прогулянки.

Перлиною цих гір є озеро Ріца. Колір цього озера залежить від пори року. Глибина цього водного джерела становить 130 метрів. Воно дзеркально чиста, але дуже холодне. В озері мешкає величезна кількість форелі, але, на жаль, рибалка і купання тут заборонені. На березі озера знаходиться дача Сталіна і примикає до неї дача Брежнєва. На дачах збереглася історична меблі і предмети інтер’єру, проводяться екскурсії. Озеро і прилеглі до нього території відносяться до Рицинскому заповіднику.

Від узбережжя Чорного моря до озера веде автомобільна дорога, що проходить по долинах річок Бзибь, Юпшара і Гега і йде вище, на кліматичний курорт Авадхара. Воно розташоване на висоті близько 950 метрів над рівнем моря і оточене з усіх боків горами, порослими густими лісами. Озеро Ріца – це одне з тих місць, побувавши в яких, хочеться знову і знову сюди повертатися. Незвичайна краса самого озера і навколишньої природи настільки вражає уяву, що ще довго Ви будете згадувати ці казкові пейзажі.

Крім цього, в Абхазії знаходиться багато мінеральних вод. Найвідоміша мінеральна вода Абхазії – «Ауадхара», джерела якої виходять на поверхню в долині річки Ауадхары. Широкою популярністю користуються і термальні води сіл Приморське Гудаутського району та Кындыг Очамчырского району, а також термальний джерело в Гагрі.

Трохи уваги хочеться приділити національних страв Абхазії. Основним борошняним стравою є мамалига, виготовляється в даний час з кукурудзяного борошна . З неї ж роблять чуреки, які можуть начиняться сиром, волоськими горіхами або медом, ашларкунту — мамалигу, заправлену горіховим маслом, заправлену кисломолочним сиром, ачамыкву — мамалигу, на молоці з сиром, халву, хлібці та ін. Вживаються в їжу та молоді качани кукурудзи у вареному або смаженому вигляді. Все це можна спробувати в місцевому кафе.

Велике значення в абхазької кухні має аджика. Їй заправляють салати, споживають з м’ясними і молочними продуктами, динями, вона лежить в основі приготування ряду інших гострих соусів — плодово-ягідних з аличі, барбарису, ожини, граната, зеленого винограду, томатів та ін, з волоського горіха (ці соуси подаються до м’ясних блюд). Для молочних і борошняних страв виготовляється соус з кислого молока. Риба мало поширена в абхазької кухні. У раціоні абхазів також практично відсутня конина, устриці, гриби, раки, гарячі рідкі страви. А взагалі там живе такий же простий народ, який як і ми «крутять» банки на зиму і їдять взимку різні соління. Особливо нам сподобалося персикове, інжирне варення, а так само мандариновий сік. З випічки дуже популярно у них гаряче хачапурі і сирні човники.

Повернемося до того, які чарівні і красиві місця ми відвідували, коли були в Абхазії. На третій день відпочинку, був дощовий день і ми вирішили всією сім’єю поїхати в Форелеве господарство. Приїхавши туди, у нас було купа позитивних емоцій. По всій території знаходилися так сказати басейни з рибами.

Басейнів було кілька і у всіх них перебували риби. В одному з них були маленькі рибки, їх було так багато, що ми навіть не встигали стежити за ними.

Так само були не тільки дрібні рибки, але і великі, вони вже були в окремому басейні.

Вони такі великі і їх так багато, що вся наша сім’я була в шоці від побаченого! Наш екскурсовод розповів нам, що раніше тут було дуже багато басейнів та Форелеве господарство було розвинене дуже добре і цьому приділялося дуже багато часу і уваги. Тут працювало дуже багато робочих, ті хто підтримував порядок і догляд за рибами. Звичайно, ми самі переконалися, що тут все згасло, але все одно, Форелеве господарство ще тримається і будемо сподіватися, що наступного разу, коли ми приїдемо туди, там все буде як було і можливо буде краще! Але це ще не кінець розповіді про цю поїздку. Хотілося б коротенько розповісти про одну, на мій погляд дивну річку! Перед входом у Форелеве господарство, є міст, під яким тече річка. Може ви і не побачите в ній нічого особливого, але чомусь вона привернула нашу увагу. Над нею, не побоюся цього слова, ширяв пар. Ми довго стояли і спостерігали і ніяк не могли зрозуміти з-за чого таке явище?

Так само, сюди приїжджають завзяті рибалки, адже за певну суму грошей у вас є можливість половити рибу! Коли ми їхали повз цього місця то дуже здивувалися! Адже навколо цього озера було велике скупчення людей з вудками. Навіть діти стояли і ловили рибу і отримували задоволення від цього. Тільки якщо ви зберетеся їхати сюди, то обов’язково беріть свою вудку, без неї вам там не обійтися.

Хочу сказати кілька слів для тих, хто збирається відвідати це місце. Скажу так, що нам дуже сподобалося! І ми не пошкодували, що приїхали сюди. Ми спостерігали як плавають форелі, як за ними доглядають, побачили ту незвичайну річку! Всім раджу відвідати це місце.

Далі хотілося б розповісти про дуже незвичайне місце в Абхазії. Не дивлячись на те, що в Абхазії ми вже 4 рік поспіль, ми вперше дізналися і відвідали те місце, про яке я зараз вам розповім. Місцеві жителі називають це місце «Білі скелі». Там знімався уривок з фільму «Діамантова рука», ми дуже здивувалися цьому, коли нам розповіли місцеві жителі. Приїхавши туди, ми ахнули! Такої краси ми ніколи ще не бачили! Безліч каменів з білої вапна надає цьому місцю шикарний вигляд! І до того ж, коли ми приїхали, в цей день був шторм, і ви просто не уявляєте який це вид!

У цьому місці було дуже багато людей, які так само як і ми насолоджувалися цим видом. Ми намагалися обійти, все оглянути і у нас це вийшло! Ми побачили безліч красивих місць і фотографії вийшло просто диво! Цей пейзаж просто заворожує, хочеться просто сидіти і насолоджуватися цим видом. Сидячи на березі біля скель, ми побачили дельфінів! Вони підпливли так близько, що їх було дуже добре видно.

Ми натішитися не могли, адже вони були такі милі і веселі, що просто хотілося їх обійняти і нікуди не відпускати! Підсумок цієї поїздки в тому, що нам все сподобалося. Вид, море, скелі і дельфіни коштували того, щоб приїхати сюди на півдня! Пробувши там, я відпочила, як фізично так і морально. Ти просто сидиш, дивишся і насолоджуєшся!

Особливу увагу можна привернути до місцевих напоїв. Абхазія славиться міцним напоєм Чача, яка робиться на основі винограду. Так само присутня велика різноманітність вин, проводиться місцеве пиво «Сухумі». Місцевий ринок Абхазії пахне ароматами прянощів, рясніє великою кількістю фруктів, горіхів, меду і натуральних соків власного виробництва. Продавці дуже доброзичливі, йдуть на поступки щодо цін і продають завжди тільки свіжий товар.

Підводячи підсумок моєї розповіді про нашому сімейному відпочинку в Гагрі, хочу сказати тим, хто ще там не був. Абхазія-країна душі! Туди хочеться повертатися знову і знову! Дивовижна атмосфера і гостинність, різноманітність флори і чисте бірюзове море зачаровує розум і зачаровує свідомість. Побувавши одного разу, хочеться туди поїхати знову. У висновку прочитайте вірш в якому дуже яскраво і змістовно поет вихваляє Абхазію:

Колір ніжний блакитного неба
Зливається з морем далеко.
У променях золотистого кольору

Тут чорні бездонні ночі
І віє прохолодою бриз.

Абхазія – піків вершини,
І гірські стежки в глушині.
Потопають у квітах долини,

Чарівний берег біля моря
Чарує своєю красою.
Природа моїм словам вторить:
«Абхазія – рай неземний».

Шановні читачі блогу, якщо ви ще жодного разу не були в цій країні, то обов’язково знайдіть час і побувайте там. Я полюбила цю країну всім серцем і повернуся туди знову!