Здрастуйте, ви знаєте про такому способі ремонту доріг, як холодний ресайклінг? Закордонні передові технології, за якими роблять хороші сучасні автошляхи, давно застосовуються в нашій країні. У суспільстві часто обговорюють Російські дороги і кажуть, що у нас в країні їх не можуть робити добре, вважаю, що ці люди нічого не знають про сучасні технології в дорожньому будівництві.

Здрастуйте, ви знаєте про такому способі ремонту доріг, як холодний ресайклінг? Закордонні передові технології, за якими роблять хороші сучасні автошляхи, давно застосовуються в нашій країні. У суспільстві часто обговорюють Російські дороги і кажуть, що у нас в країні їх не можуть робити добре, вважаю, що ці люди нічого не знають про сучасні технології в дорожньому будівництві.

Одна з провідних компаній в даній галузі «Національні Ресурси», інженери, якої стежать за всіма змінами у світі в сфері ремонту та укладання нових автодоріг. Що таке холодний ресайклінг, стабілізатор Чимстон і якою технікою роблять якісні і довговічні дороги поговоримо в цій статті.

Умови експлуатації російських доріг найекстремальніші в світі з-за кліматичних умов. За рік температура повітря переходить через точку промерзання води кілька сотень разів.

Волога, замерзаючи в грунті, під підставою доріг, збільшує його в об’ємі, а при позитивних температурах вода тане і обсяг зменшується. З-за цих процесів асфальтне покриття на дорозі протягом року піднімається і опускається, що погано позначається на його збереження.

Із-за таких «гойдалок» на асфальтовому покритті з’являються тріщини і ямки, які через замерзання і відтавання води поступово збільшуються в розмірах. Крім цього з кожним роком збільшується кількість автомобілів і навантаження на дороги росте пропорційно. Якщо дорога зроблена не якісно та не ремонтується, то через деякий час вона перетворюється в суцільну яму.

Чули такі приказки «Скупий платить двічі» або «Я не настільки багатий, щоб купувати дешеві речі», зміст їх такий, що краще заплатити один раз за якісну річ або роботу і не думати про обновку або ремонту довгий час.

Я живу в Саратовській області, приїхав у відрядження в 2010 році і залишився тут жити, і у свій час цей регіон вважався найгіршим в Росії по дорогах (зараз дороги стали кращими, багато траси відремонтували).

У Балаковском районі щороку ремонтують дороги, так званий ямковий ремонт, вибоїни фрезерують, чистять від пилу та сміття, наносять бітум і заповнюють асфальтом. Мені не зрозуміло, чому б не зробити якісний ремонт доріг один раз і забути про них надовго.

Прописаний я в Бєлгородській області і часто там буваю, хоч і дороги в Саратовській області поліпшуються, але до Бєлгородської області їм далеко. Пересуваючись з Губкіна в Саратов на автобусі, часто прокидався вночі від трясіння, через ями на дорозі ставало ясно і не тільки мені одному в автобусі, що ми перетнули кордон Воронезької з Саратовською областю.

В Бєлгородській області на машині їздити одне задоволення, дороги рівні і широкі, може тому що там працює компанія «Національні Ресурси» і робить дороги за технологією холодного ресайклінгу з добавкою стабілізатор «Чимстон».

Холодний ресайклінг, сучасна технологія ремонту автодоріг

Що таке холодний ресайклінг? Я до написання даної статті вважав, що капітальний ремонт дороги це повне зняття старого покриття і укладання нового. Ремонт доріг за методом холодного ресайклінгу або холодної регенерація виключає процес демонтажу старого покриття та вивезення його на смітник. Старе покриття використовується для створення нового високоміцного підстави під асфальтне покриття.

У стандарті організації СТО 34666242.003-2017 «Суміші асфальтогранулобетонные і асфальтогранулобетон з добавками серії «Чимстон» для дорожнього будівництва» написано, що холодна регенерація це технологічний процес, який включає в себе подрібнення старого дорожнього покриття, введення в’яжучих речовин, при необхідності, води та кам’яних матеріалів. За допомогою даної технології терміни і ціна капітального ремонту автодороги набагато скорочується порівняно з класичним методом.

Подрібнюють старе дорожнє покриття за допомогою ресайклерів, спеціальних машин марки Wirtgen, оснащених великим фрезерним барабаном з алмазними різцями. Барабан обертається із швидкістю 50 м/с руйнує і подрібнює старе асфальтове покриття і щебеневе підставу під ним. Деякі модель ресайклерів можуть фрезерувати шар глибиною до 55 див.

Рейсайклеры не тільки подрібнюють підстави, але і додають розрахункова кількість бітумної емульсії і стабілізуючих добавок, наприклад Чимстон. Це могутня і розумна машина, оснащена складною обчислювальною технікою. Датчики вираховують обсяг подрібненої маси, передають ці дані в комп’ютер і він розраховує кількість стабілізатора, бітумної емульсії, які слід додати у даний обсяг.

При будівництві будинків спочатку роблять геологічне обстеження ґрунтів з метою розрахунку глибини закладення фундаментів. Якщо фундамент зробити на глибині промерзання грунтів або на рівні грунтових вод, то цей будинок згодом не рівномірно осяде і розвалитися.

Стабілізатор “Чимстон”

Але як бути при будівництві доріг, де не можна сідати до ґрунтів, які не осідають і не схильні промерзання. Інженери компанії ТОВ «НВО «ЗИПо» створили стабілізатор «Чимстон», який відводить воду від асфальтогранулобетоных частинок дорожнього підстави. Він видаляє плівкову воду з поверхні частинок грунту шляхом заміщення аніонів -ВІН на молекули стабілізатора.

Додаючи «Чимстон» в асфальтогранулобетонные суміші фахівці «Національні Ресурси» переслідує кілька цілей:

  • знижують здатність змочуватися водою підстави, покращують гідрофобізацію ґрунтів;
  • відбувається структуризація грунту в основах дорожніх покриттів;
  • підвищується морозо – та тріщиностійкості укріплених грунтів.
  • Крім чимстона в перемішане старе асфальтове покриття додають розрахункова кількість неорганічних в’яжучих матеріалів, такі як вапно або цемент і бітумну емульсію. Вся ця суміш добре перемішується і подрібнюється в ресайклере, потім ущільнюють котками, які йдуть слідом за машиною.

    В результаті отримують основу з твердими кристалічними зв’язками, які збільшують фізико-механічні характеристики ґрунту, таких як міцність при зсуві і модуль пружності.

    Завдяки такій технології отримують залізобетонна основа під асфальтовою дорогою, яке не схильне до деформації і негативному впливу води і як наслідок відпадає її щорічний ямковий ремонт.

    Технологія холодного ресайклінгу має ряд переваг перед класичною схемою пристрою нових доріг це:

  • зниження вартості виробництва на 20-30% через відсутність геолого-пошукових робіт, пошуку кар’єра з якісним грунтом і доставки його на споруджуваний об’єкт;
  • висока швидкість виконання робіт 3000-8000 м2 за зміну;
  • використання стабілізуючих добавок «Чимстон» і цементно-в’яжучих матеріалів;
  • використання техніки WIRTGEN.
  • Якщо виникли питання або ви хочете отримати консультацію по ремонту автодоріг, стабілізації будівельних майданчиків чи плануєте взяти в оренду техніку, то телефонуйте в компанію «Національні Ресурси» за номером 8 (4742)39-05-98 фахівці компанії обов’язково вам дадуть відповідь.

    З повагою, Олег Клышко