Доброго дня, шановний читач блогу, вирішив поділитися з вами історією з моєї молодості, як я був гастарбайтером в Німеччині. Слово заробітчанин у всіх на слуху, але мало хто знає його значення. Гастарбартейры це іноземці, які працюють з тимчасового найму.

Не від хорошого життя люди вирушають у чужі країни, щоб заробити грошей, я в 1997 році відправився в Німеччину з цією ж метою.

У той час на підприємствах були великі затримки, крім цього часто на будівництвах робочих залишали без зарплати, кидали. До армії я познайомився з Владом, прізвища не буду називати людина не любить світиться в інтернеті, зараз у нього своя будівельна фірма з укладання полімерних підлог, але в ті роки у нас нічого не було, ми вважали, що зможемо заробити великі гроші, не напружуючись.

В 94 році ми пробували займатися ремонтом квартир, готували і продавали шашлики на ринку, але великих успіхів не досягли. Я пішов в армію, а Вадим поїхав до Німеччини працювати, як він додумався до цього не пам’ятаю.
В 96 році я відслужив приїхав додому в Губкін пробував знайти нормальну роботу, але нічого не виходило пропрацював в охороні 3 місяці, майже влаштувався в міліцію, але так і не зважився вийти на роботу в патрульно-постову службу. Влаштувався в будівельну фірму теслею, але зарплату затримували по 2-3 місяці, загалом з фінансами було туго. Мало того, у 97 (мені було 24 роки) році я одружився, думав, що всі проблеми вирішуватися після того, як знайду високооплачувану роботу.

В цей час Влад приїжджає з Німеччини, на своїй машині, і розповідає скільки платять там в день за роботу, точні цифри сказати не зможу, забув, але виходило, що за 3-4 дні роботи можна було отримати місячну Російську зарплату. Якщо не помиляюся 1 марка восени 1997 року коштувала приблизно 2300 рублів, а середня зарплата була близько 700 000 (це 300 марок) рублів на місяць. Забігаючи не багато вперед в Німеччині за один день роботи я отримував 130 -150 марок.

Влад, поживши якийсь час в Росії і зрозумів, що шансів знайти гідних заробітків тут нема вирішив їхати вдруге в Німеччину. не дивлячись на те що його внесли в список, як порушника візового режиму і заборонили в’їжджати. Я звичайно вирішив їхати з ним, думав півроку попрацюю назбираю грошей, куплю квартиру.

Почав оформляти закордонний паспорт, відкривати шенгенську візу і вчити німецьку мову. Грошей на поїздку у мене було всього 300 доларів. 100 доларів пішло на оформлення закордонного паспорта і візи 200 залишилося дістатися до Франкфурта на Майні. З-за не великої кількості грошей ми вирішили добиратися до Франкфурта на автобусах наш маршрут був такий Губкін-Харків-Київ, з Києва поїздом до Ужгорода, з Ужгорода на автобусі до Праги і з Чехословаччини до Франкфурта.

І ось в один з листопадових днів 1997 року ми рушили (зараз подумав слово «рушили» можна не з дорогою зв’язати, а з психічним відхиленням) в дорогу, в світле майбутні. У Харкові в перерві між наступним автобусом з Владом пішли на ринок купувати горіхи і сухофрукти. Я не зовсім розумів навіщо це потрібно, але як Влад говорив, що їжа закордоном дорога і купити її не буде можливості, а горіхи і сухофрукти — це калорійна їжа і ми зможемо протягнути якийсь час. Грошей у нас було тільки на квитки і не багато на їжу.

У поїзді Київ-Ужгород я перший раз почув західний українську мову від провідника і нічого не зрозумів, вважав, що українська мова не сильно від російської відрізняється, помилявся. Ужгород вразив мене європейським стилем будинків і вулиць, якщо спогади про київ залишилися в сірому кольорі, мало чим відрізнявся місто від Російських, то західна Україна мене здивувала.

Прага — це місто казка з-за великої кількості історичних будівель і пам’ятників, я ходив з відкритим ротом, розглядаючи всю цю красу. Але перші години в Празі не були схожі на казку. Автобус Ужгород – Прага прибув у 2 годині ночі і всім пасажирам стали підходити молоді хлопці по 2-3 людини, я на це не звернув увагу, подумав зустрічаючі.

Ці «зустрічають» не залишили і нас без уваги наздогнали в переході 3 людини і як виявилося почали вимагати гроші, «гоп-стоп», плата за відвідування Праги. Ці люди добре говорили російською мовою і були такими ж приїжджі з Росії або країн СНД. Доводи, що у нас грошей тільки на квиток доїхати до Франкфурта і без цих грошей ми тут будемо просто бомжувати їх не зворушили.

Вимагали віддати всі гроші, під час переговорів я вирішував в’язатися з ними в бійку чи ні сподівався, що відразу двох вырублю, але думав чи встигнемо ми втекти. На верху я бачив чоловік 10 з їх банди, кулаки в хід так і не вирішив пускати, віддали гроші. Виродки ще не вірили, що у нас мало грошей, погрожували обшукати нас.

У підсумки у нас з Владом залишилося всього 100 доларів рівно на два квитки до Франкфурта. Квитки купили на автобус, який відходив тільки на наступний день ввечері, ми добу бродили по Праги без грошей.

З цієї прогулянки по Празі крім архітектурних пам’яток запам’яталася трансформаторна підстанція з вентиляційних решіток якої дув теплий повітря і всю холодну ніч ми провели поряд з цими гратами. До речі протягом дня у Празі гопники не раз до нас підходили з питаннями заплатили ми за в’їзд, в той час це був самий кримінальний місто в Європі.

Дочекавшись нашого автобуса, ми сіли і після доби, проведених на вулиці відразу заснули. Розбудили нас на кордоні з Німеччиною, зібрали всі паспорти прикордонники на перевірку, через якийсь час вивели Влада з автобуса. Я думав, що він знову зайде і автобус без нього не рушить, але у мене був шок, коли автобус поїхав без нього. Я скочив підбіг до водія, почав вимагати, щоб він зупинився, але мене не розуміли, він почав жестами показувати, щоб я сів і зупинятися не буде

Вам снилися коли-небудь віщі сни? Мені один точно приснився, другий я не став перевіряти. Перший сон приснився під час мого збору в Німеччину. Було все реально уві сні, ніби на кордоні з Німеччиною Влада не пускають, і я їду один, не знаючи мови, не ім’я грошей і що найгірше-я не знаю, де ця вулиця у Франкфурті на якій можна знайти роботу, від цієї безвиході уві сні я прокинувся серед ночі. І що ви думаєте все це сталося в реальності, Влада, прикордонники не пустили в країну з-за того, що його раніше неодноразово ловили поліцейські з простроченою візою.

Зустрілися ми з Владом через 6 або 8 місяців, в Губкине, як виявилося він перетнув кордон, обійшовши прикордонний пункт по лісах і не глибоким річках, але щоб не померти від переохолодження він здався поліції зателефонувавши їм з телефону автомата в прикордонному німецькому містечку. Як він розповідав поліцейські сміялися, перший раз у них таке було щоб гастарбайтер сам здавався, але тут було питання життя або смерті. За порушення кордону його посадили у в’язницю. У в’язниці він перебував 6 місяців і за цей час зміг заробити грошей, працюючи там же.

Після того, як я зрозумів, що їду у Франкфурт один став згадувати все, що Влад розповідав про цю вулицю. Він говорив, то там є овочева база, публічний будинок і вона знаходиться не далеко від головного вокзалу. Добре ще що в останній момент взяв у нього німецько-російський словник, думав в автобусі повчитися, грошей в кишені було всього 1 марка.

Прибувши у Франкфурт, я почав орієнтуватися по вантажівкам на яких було що-небудь, намальоване про овочі, вантажівки побачив з емблемою овоче бази та адресою. Сподівався, що вулиця, написана на них це моя.

Вулиця, яку я шукав була місцем куди приїжджали роботодавці і шукали робітників для виконання робіт. На ній стояли групами люди з Білорусі, Росії, України, Польщі і т. д., напевно, у Москві багато бачили місця, де вздовж траси куп куються узбеки, таджики в пошуках роботи, щось подібне було і там. Під’їжджає роботодавець говорить, що йому треба зробити і ціну, якщо домовляєшся, то їдеш з ним на роботу, якщо немає чекаєш іншого замовника.

З хлопцем який мені допоміг.

Орієнтуючись по вантажівкам і незрозумілою мовою питаючи у перехожих як пройти на вулицю, де є овочева база і публічний будинок, я її знайшов. Це був самий везучий день, на цій вулиці я познайомився з хлопцем із Білорусії (правда забув як звати), який поселили мене в квартиру, де він жив за 4 дні в дорозі я нормально помився і поїв.

На наступний день я домовився щодо роботи треба було викласти цегляну перегородку в магазині. Заробив 150 марок і знову потрапив в неприємну ситуацію. Після роботи мене висадили, десь на околиці міста і я не зміг знайти будинок, в якому поселився.

Вийшовши з дому вранці, понадіявся на зорову пам’ять і вирішив, що знайду його, але не зміг. Знову добу гуляв по Франкфурту на наступний день випадково зустрів своїх мешканців поляків. У цій квартирі здавали ліжко місце і крім нас жили ще поляки. Запам’ятався один дід, який приїжджав у Франкфурт з Польщі і просив милостиню біля вокзалу і кожну ніч він сидів і рахував дрібниці, на зразок заробляв таким способом теж не погано.

Всі труднощі залишилися позаду тільки заробити, але у мене закінчувалася віза і треба було знову вирішуватися залишатися на нелегальному становищі або поки не пізно повернутися додому. Поліцейські гастарбайтерів ганяли могли побити нелегалів, хлопці розповідали, що вони з нами не церемонилися і були випадки, коли наносили фізичні каліцтва.

У ці дні, коли я вирішував залишитися чи ні мені приснився другий віщий сон, після якого я зібрав свої речі і поїхав додому. Наснилося мені я потрапляю під поліцейську облаву і мене б’ють до такого ступеня, що я не знав, хто я і звідки, але пам’ятав, що десь у мене є дружина, яка повинна народити. Дружина в той час була вагітна.

Зворотна поїздка додому була без пригод купив квиток на автобус до Москви і спокійно протягом доби доїхав. Ось така весела відрядження було в роки моєї молодості потім були багаторазові поїздки до Москви.

А у вас були подібні історії? Напишіть в коментарях.