Доброго дня, шановний читач блогу, якщо ви плануєте будувати будинок, в якому за проектом закладені металеві колони, то ця стаття буде вам корисна. Я поділюся своїм досвідом щодо співпраці з заводами виготовлювачами металоконструкцій та їх монтажу.

Металеві колонний розраховуються проектувальниками. Розрахунок колон найвідповідальніший процес, оскільки ці елементи беруть всю сумарну навантаження від покрівлі, плит перекриттів покриттів, внутрішніх оздоблювальних матеріалів, обладнання, кліматичні навантаження і передають їх фундаментам. Ви напевно чули такі історії, коли будівлі рушилися з-за того, що колони не витримували вагу від снігу — це всі прорахунки проектантів.

Якщо ви зібралися побудувати у себе вдома навіс під машину або будинок з металевим каркасом, то вам необхідно знати формулу розрахунків перетин стійок, а не питати у сусіда по ділянці. Формула для розрахунку центрально-стиснутого елемента, колони, має такий вигляд:

F = N/Ry

Я не буду розповідати, як розраховувати, стаття не про це, просто прийміть до уваги, що є формули для розрахунку.

Навряд чи я помилюся, якщо скажу, що ви ніколи не бачили металеві колони. Будівлі з цим елементом конструкцій стоять у будь-якому місті це торгові центри, басейни, спортзали, склади, ангари та адміністративні будівлі. Будівництво будівлі з металоконструкцій мають ряд переваг перед монолітними і кам’яними, насамперед це швидкість зведення.

Металеві колони складаються з таких основних частин як база, стрижень і оголовок.

  • База кріпиться до фундаменту за допомогою анкерних болтів або приварюється до закладної деталі фундаменту.
  • Стрижень середня частина колони, яка передає навантаження від оголовка в базу, стоїть між ними.
  • Оголовок верх колони на який спираються балки покриття, приймає всі зовнішні навантаження.
  • Металеві колони, види

    Крім основних металевих колон, які сприймають навантаження від ваги будівлі, є і допоміжні колони, які застосовують для монтажу сендвіч панелей, монтажу сходів.

    У більшості будівель з металевим каркасом стіни роблять з сендвіч панелей, для їх кріплення встановлюють фахверкові колони. Це колони, які кріпляться до основних колон або між ними.

    Фахверкові колони сприймають навантаження тільки від ваги сендвіч панелей, кріплять їх за допомогою саморізів по металу довжиною від 100 до 200 міліметрів. Чому не можна кріпити панелі до основних металевих колон? Тому що товщина металу у них така, що неможливо ніяким саморізом їх просвердлити.

    При виготовленні колон застосують металеві листи різної товщини з якого роблять базу, оголовок, косинки і ребра жорсткості.

    В залежності від виду перерізу металевих колон стрижень роблять з такого профілю, як:

  • гарячекатаний двотавр
  • профільні прямокутні труби
  • круглі труби.
  • Як вище було сказано товщина стінки профілю та їх розміри беруться з розрахунків проектувальників.

    Металеві колони виготовлення

    Перш ніж розповісти про свій досвід роботи між заводом і будівельниками хотів би порадити надійного виробника металоконструкцій ТОВ “Будівельні конструкції” https://ск37.рф

    Як проходить процес співпраці між монтажниками будівельної організацією і виробником металоконструкцій? Будівельники вибравши завод укладають договір і передають їм проекти КМ (конструкції металеві).

    Проектувальники заводу по даним проектом готують креслення КМД (конструкції металеві деталі) і передають їх у своє виробництво.

    Всі терміни позначені завод працює на будівельному майданчику йде монтаж фундаментів, на які поставлять металеві колони, в теорії все повинно вийти, але реальність вносить свої корективи.

    В реальності перший фактор зриву термінів — це звичайно затримка оплати заводу будівельною фірмою за виготовлення металоконструкцій. У свою чергу будівельникам затримує оплату замовник. Це тягне за собою такі наслідки як заводу не на що купити метал та швидко виконати замовлення.

    У моїй практиці було таке що доставляють металоконструкції на будівельний майданчик пофарбовані тільки грунтовкою. У проекті прописано фарбування повинна здійснюватися тільки в заводських умовах, замовник змусив відправити всі конструкції назад на завод. Звичайно це було наше упущення не обговорили цей момент з заводом, в результаті терміни будівництва відсунулися.

    Ну і часто буває так що не елементи такі як зв’язку не збігаються за розмірами або сполучним отворами з металевими колонами, балками. Добре, коли можна виправити і технагляд закриває очі на те що це все робиться не на заводі, а якщо немає і доводиться ці елементи відправляти